۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش:

بیش از ۳۸ هزار ملک آموزش‌وپرورش از امروز دارای سند می‌شود

بیش از ۳۸ هزار ملک آموزش‌وپرورش از امروز دارای سند می‌شود

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین آموزش‌وپرورش،سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای مستندسازی املاک و اموال غیرمنقول وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور روسای سه دستگاه، آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

قاسم احمدی لاشکی با اشاره به پدیده‌هایی که در این ایام اتفاق افتاده، گفت: مرتع خواری، زمین‌خواری و… مواردی است که در کشور در حال اتفاق است و این موضوع آموزش‌وپرورش را نگران کرده است؛ بنابراین ضرورت دارد تا املاک آموزش‌وپرورش ثبت و سند آن در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد تا فردی نتواند به آن تخطی یا افراد سودجو به دنبال کسب منافع باشند.

وی ادامه داد: کل املاک آموزش‌وپرورش ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ مورد است که از این تعداد ۴۷ هزار و ۵۷۰ مورد آن‌که معادل ۴۷، ۳۴ درصد می‌شود دارای سند و ۵۲ هزار و ۹۰۶ ملک آموزش‌وپرورش فاقد سند هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه از همین امروز ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک بر اساس این تفاهم‌نامه دارای سند خواهند شد.

وی با اشاره به سایر املاک آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش ۵۸۰۰ ملک اوقافی، ۳۰۰۰ مدرسه استیجاری و ۲۲۰ ملک با حکم قلع‌وقمع دارد.

گفتنی است، این تفاهم نامه بر اساس تکالیف قانونی مندرج در ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مواد ۳و ۹ و ۱۱ قانون جامع حد نگار (کاداستر) کشور مصوب سال ۱۳۹۳، قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۸ و آیین‌نامه اجرایی آن، آیین‌نامه مستندسازی و تعیین بهره‌بردار اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی و شیوه‌نامه مربوط به آن و قوانین بودجه سنواتی و ضوابط اجرایی آن و نیز در راستای تسهیل، هماهنگی و همکاری جهت مستندسازی و تثبیت مالکیت دولت بر اموال غیرمنقول مورد بهره‌برداری آموزش و پرورش به‌ویژه املاک واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد مالکیت حد نگار (کاداستری)، منعقد شده است.

موضوع این تفاهم نامه موارد زیر خواهد بود:

سرعت بخشی به امر معرفی و تثبیت مالکیت دولت و مستندسازی اراضی و املاک آموزش و پرورش واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت (موضوع قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۸ و آیین‌نامه اجرایی آن) و مواد ۳ و ۹ قانون جامع حد نگار (کاداستر) کشور.

تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی به کاداستری برابر نقشه‌های استاندارد کاداستر (موضوع مواد ۱۱ و ۱۲ قانون جامع حد نگار (کاداستر) کشور مصوب سال ۱۳۹۳)

تسهیل و تسریع در امر تثبیت و مستندسازی املاک و اراضی مورد بهره‌برداری وزارت آموزش و پرورش با رویکرد قوانین و مقررات موضوعه از جمله قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند، ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده ۲۶ آیین‌نامه اموال دولتی و قوانین بودجه سنواتی.

کد خبر 5145678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha